Instytut Badań i Certyfikacji Sp. z o.o.

 

ul. Chmielna 2/31

00-020 Warszawa

 

           +48 53-094-15-17

 

           biuro@ibic.pl

© Copyright 2020 by IBiC

CHOOSE YOUR LANGUAGE:

  1. pl
  2. uk
  3. en
CERTYFIKAT ISO 9001 IBIC

 Systemy zarządzania

Certyfikat jest to dokument, który potwierdza zgodność wyrobu, usługi czy procesu z określoną normą lub przepisami prawa. Natomiast ISO 9001 to numer normy europejskiej zawierającej zestaw wymagań zarządzania i organizacji pracy. Certyfikat ISO 9001 stanowi zatem potwierdzenie, że dana firma/organizacja/przedsiębiorstwo zarządza swoimi działaniami zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2015. Aby uzyskać certyfikat ISO 9001 należy spełnić wymagania stawiane przez normę PN-EN ISO 9001. Spełnienie tych wymagań niesie za sobą wiele korzyści np. uporządkowanie pracy i odpowiedzialności wśród pracowników, podniesienie standardów pracy oraz zwiększenie jakości produkowanych wyrobów czy też świadczonych usług. W perspektywie czasu dobrze wdrożony system zarządzania w organizacji może ograniczyć koszty produkcji oraz przyczynić się do wzrostu zysków. Certyfikat ISO 9001 potocznie nazywany jako „certyfikat 9001” czy „certyfikat system zarządzania” jest wydawany po ukończeniu procesu certyfikacji systemu zarządzania jakością.

Złóż wniosek online:

Wypełnij wniosek online

NORMA ISO 9001- wdrożenie i certyfikacja

 

Co to jest certyfikat zarządzania ISO 9001?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dlaczego wdrożenie i certyfikacja z IBiC?

 

Gwarancja certyfikacji

Identyfikacja potencjału do poprawy efektywności energetycznej

Krótki czas realizacji

Niski koszt wdrożenia,

 

Wdrożenie ISO

 

Pierwszym krokiem przy wdrożeniu ISO 9001 jest identyfikacja procesów zachodzących w firmie oraz określenie zależności i interakcji występujących między nimi. Następnie należy skupić się na przeprowadzeniu dokładnej analizy każdego zidentyfikowanego procesu poprzez weryfikację czy jest on zgodny z wymaganiami firmy oraz normy PN-EN ISO 9001:2015. W oparciu o wyniki przeprowadzonej analizy firma powinna wprowadzić niezbędne działania uzupełniające i korygujące do procesów. Dodatkowo każdy proces, który występuje w organizacji należy odpowiednio zdefiniować poprzez określenie istotnych danych, zasobów i wskaźników. Istotne uzupełnienie dla zdefiniowanych procesów stanowią procedury organizacji, które organizacja sama uzna za konieczne do prawidłowego funkcjonowania.

 

Certyfikacja ISO

 

Po udokumentowaniu i pomyślnym wdrożeniu systemu zarządzania jakością, firma może być certyfikowana przez niezależną jednostkę certyfikacyjną.

 

Etapy certyfikacji:

 

• Złożenie wniosku o przeprowadzenie certyfikacji ISO 9001• Dostarczenie dokumentacji wdrożeniowej organizacji• Analiza dokumentacji organizacji• Audyt certyfikacyjny• Po pozytywnie zakończonej certyfikacji zostanie wydany certyfikat ISO 9001

Podczas 3 letniego okresu trwania ważności certyfikatu odbywają się coroczne audity nadzorujące, które mają na celu zapewnienie, że system zarządzania jest skuteczny, doskonalony i nadal spełnia wymagania normy ISO 9001.

 

Korzyści z wdrożenia ISO 9001:2015

 

System ISO 9001 skutecznie wdrożony w organizacji pozwala na usprawnienie funkcjonowania organizacji oraz zwiększenie konkurencyjności.

 

 

Ważne!

 

Certyfikat ISO 9001 zapewnia możliwość rejestracji swoich usług w:

BUR - Baza Usług Rozwojowych PARPKSU - Krajowy System Usług PARPRUR - Rejestr Usług Rozwojowych PARPKFS - Krajowy Fundusz Szkoleniowy RISUP - Rejestr Instytucji Szkoleniowych Urzędu Pracy

 

 

 

 

.

 

2. Proces uzyskania certyfikacji – Trzyletni cykl certyfikacji

I. Certyfikacja

II. Audyty nadzorcze (raz w roku)

III. Recertyfikacja (raz na 3 lata)